S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem počítači / zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.

 

CO DÁL? DOTAZ?

 

BYLI JSME POŽÁDÁNI O SPOLUPRÁCI NA FILMU UNDERWORLD 5, KTERÝ SE NATÁČEL V PRAZE A HOZENOU RUKAVICI JSME ZVEDLI. JAK TO PROBÍHALO A NAKONEC DOPADLO?

 

 

 

 

 


-10% SLEVA NA SVATEBNÍ ZBOŽÍ

 

 

 

 

 

VIDEO - VÁNOČNÍ TRHY PLZEŇ

 

 

 

 

VIDEO - MLADÍ NÁSLEDOVNÍCI

 

 

 

 

PŘIJEDEME BROUSIT I K VÁM NA VAŠI AKCI
FOTO - Heřmánek - country festival


 

 

 

VIDEO - REGION KARLOVARSKA


 

 

 

VIDEO - KARLOVY VARY

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 


NajduZboží.cz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TAGS, hesla

 

BROUŠENÍ  A RYTÍ SKLA NA ZAKÁZKU,

DO SKLA,

NA SKLO,

DEKOROVÁNÍ ,

DEKORACE ,

OBRÁZKY NA SKLE,

GRAVÍROVÁNÍ SKLA,

PÍSKOVÁNÍ SKLA,

LEPTÁNÍ SKLA,

 

JAK DOSTAT OBRÁZEK NA SKLENICI,

TAGS, motivy

FOTOGRAFIE,  FOTKY NA SKLE,

VLASTNÍ MOTIVY NA SKLE,

SVATEBNÍ SKLENICE,

PŘÍPITKOVÉ SKLENIČKY,

KOČKY A KOČIČKY,

KOČIČÍ,

KOŤÁTKA A KOŤATA,

DEKORACE, DOPLŇKY,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TAGS, lokalita

KARLOVY VARY, PLZEŇ, CHEB,

MARIÁNSKÉ LÁZNĚ, SOKOLOV, ,

TOUŽIM, BEČOV,

BOŽÍ DAR, KLÁŠTEREC

TACHOV, DOMAŽLICE

BRNO, OSTRAVA,

OLOMOUC, ZLÍN,

OPAVA, HRADEC KRÁLOVÉ,

DVŮR KRÁLOVÉ, PARDUBICE,

NYMBURK, LIBEREC,

SVITAVY, KUTNÁ HORA,

JABLONEC, MLADÁ BOLESLAV,

JIČÍN, MĚLNÍK,

ROUDNICE NAD LABEM,

FRÝDEK - MÍSTEK,

DĚČÍN, PRAHA,

SVĚTLÁ NAD SÁZAVOU,

ÚSTÍ NAD LABEMA,

KLATOVY, ROKYCANY,

BEROUN, PŘÍBRAM,

BLATNÁ, PÍSEK,

BENEŠOV, TÁBOR,

STRAKONICEVIMPERK

PRACHATICE, ČESKÉ BUDĚJOVICE

ČESKÝ KRUMLOV

HLUBOKÁ, SUŠIČE,

TŘEBOŇ,

JINDŘICHŮV HRADEC,

HUMPOLEC, PELHŘIMOV,

JIHLAVA, TELČ,

CHOMUTOV, MOST,

KADAŇ, TEPLICE,

BÍLINA, ŽATEC,

LOUNY, SLANÝ,

KLADNO, LITVÍNOV,

LITOMĚŘICE,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DOTAZ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



GRAVÍROVÁNÍ

GRAVÍROVÁNÍ SKLA - rytí skla?  My se zabýváme výhradně starou technikou rytí skla. Více o ní níže. A jelikož si názvy těchto technik lidé často pletou a mi nevíme, co vlastně chtějí a trvá vždy dost dlouho to vysvětlit, abychom se dobrali nějakého závěru, tak jsme si dovolili udělat Vám trochu jasno v názvosloví mezi gravírováním, broušením, rytím, pískování a leptáním.

1.

GRAVÍROVÁNÍ

Toto brousí většinou stroje, pantografy a jiné moderní gravírovací mašiny. Brousí se rotačně. Sklenice je pevně ukotvena a stroj, ať na ploché sklo nebo oblé - sklenice, lahve a vázy, gravíruje daný dekor.

Využití mimo občasné gravírování skla a lahví hlavně gravírování - frézování plastových cedulek, kovových štítků a jiných…

2.

PÍSKOVÁNÍ SKLA


Tato technika jak z názvu vyplívá je zdobení skla pomocí tryskání pískových zrnek pod vysokým tlakem proti sklu přes různě upravované krycí fólie. Postupným odebíráním a přidáváním fólií a nebo použitím různých zrn, můžeme docílit až překvapivých dekorů. Vše ale musí probíhat v neprodyšně uzavřené kabině.

Používá se buď plochá jako matování, nebo pro tvoření různých motivů, jak na větší plochy tak na sklenice a to i v menších rozměrech.

3.

LEPTÁNÍ KYSELINOU


Je prováděno tak, že se v tomto případě sklenice nejprve potopí do teplé ochranné voskové… lázně. Po vyjmutí a zaschnutí  se jehlami, ručně nebo na pantografu vyryje motiv a následně je na takto obnažené místo nanesena krátce kyselina a po té opláchnuta. Pak se sklenice zbaví vosku a hotovo. Daný dekor je jemná linka a hlavně lesklá.

Proto se také leptání skla používá při leštění skla. To ovšem ale jen pro hrubé základní broušené řezy. Následně se brousí - řežou jemné klínové řezy - muřinky, vídeňská matová výplň… To už ale spadá do jiné techniky.

4.

LEPTÁNÍ SOLEMI


Zde se používá podobně jako u pískování.

5.

TAKZVANÉ PUNKTOVÁNÍ


Dříve hojně používané ale ručně. Dnes již strojně, mašinkou ze které vyjíždí či vystřeluje něco jako ze šicího stroje vidiový hrot a vztváří místa se spoustou zaštípaných bodů. Čím hojněji, tím je místo světlejší.

Dnes je toto používáno nejčastěji na  náhrobcích.

6.

2D a 3D LASER


Dnes nová technologie, podobná bodu č.4 punktování, akorát že světelný paprsek může svým výbojem v určité vzdálenosti udělat podobnou stopu, ale s tím, že toto dovede díky svým vlastnostem i uvnitř skla. S pomocí počítače a scanerů je možné docílit i trojrozměrného obrazu. Podmínka rovné a kvalitní - optické sklo, z důvodu lomu světla.

7.

BROUŠENÍ, KULENÍ ŘEZÁNÍ A HRANAŘINA


Tyto techniky jsou vlastně podobné, spadá do nich také i rytí skla.

Jde o odbrušování, obrušování, nebo vybrušování určitého dekoru  brusnými koly různě tvarovanými, hrubými či jemnými, v závislosti na tom, kolik materiálu chceme odebrat a jakou stopu po brusu zanechat. Nejvíce se snad liší hranařina, jelikož se brousí na boku kola, proto toto kolo je položeno vodorovně, stejně jako hrnčířský kruh. Díky rovné ploše je možné docílit opravdové roviny. Ostatní brousící techniky odebírají sklo po obvodu kol, proto jsou kola svisle uchycena. Brusivo je vždy součástí kola, snad někdy mimo leštění, kdy se nanáší leštící směs nan kolo. Při broušení je zapotřebí chladit vodou, která i čistí kolo, které lépe bere.

8.

RYTÍ   nebo rytí do skla, jak se často používá

 

 

 

 

 

 

 

 

Rytí do skla jsem si nechal na konec. Jedná se o starou ruční techniku, spojující výtvarný a řemeslný um rytce. Tato disciplína spojuje asi všechny brusné techniky dohromady. Hlavní rozdíly jsou v technice broušení, kdy  se sklo drží jakoby ze zadu kola, aby bylo vidět na dekor. Jak vypadá si můžete prohlédnout zde na našem webu. Kdežto brusič tlačí sklenici od sebe proti kolu.

Druhý rozdíl je asi ve velikosti nářadí. Kolečka používá menší a proto může vybrousit mnohem více detajlů. A poslední, používá na broušení jak chlazení vodou, na rychlejší odbroušení skla, tak i nanášení brusné suspenze  / petrolej, olej a smirek / na měděná kolečka. Ty jsou sice měkké, málo vydrží, ale dají se tvarovat a udělat velice maličká, takže se toto používá mimo přesné ornamentální práce hlavně na nejmenší detajly, jako jsou nosní dírky, oč,i rty, prstíky… Nakonec ovšem většinou i oni musí svůj dekor alespoň trochu přeleštit, aby vystoupily stíny motivu a zvýraznil se prostorový efekt.